Nabídka stáží

⬅ zpět na info
Uveřejněné zprávy z praxí neprošly ani jazykovou ani textovou úpravou. Proto, prosím, omluvte chybějící „hacky a carky“, stylistické a gramatické nedokonalosti textů.

Václav Račanský, VUT Brno, ročník 5

Fakulta Fakulta stavebni
Specializace studia Konstrukce a dopravní stavby
Obor praxe Inženýrství
Specializace praxeKonstrukční inženýrství
Doba praxe (od - do) 14.7-21.8.2004
Délka praxe (týdnů) 6
Doprava (druh, cena) vlak / 1100 Kč zpateční jízdenka
Pojištění --
Nutnost víza /
prac. povolení
není třeba
Cena víza --
Město praxe Zobrazit místo na mapě  Maďarsko, Budapest
Číslo praxe H/1209/04/EPO

Informace o zemi

Lokalizace místa

Místo mé praxe byla Budapest. Už před odjezdem mě kontaktoval zaměstnavatel (¨STRABAG), že nejspíš budu pracovat přes týden na stavbě a na víkendy se budu vracet do Budapesti. Tomu tak opravdu bylo, ale měl jsem možnost zůstat celý pobyt v Budapešti a docházet denně do hlavní kanceláře a strávit celý pobyt tam. Vzhledem k tomu, že STRABAG je stavební firma, bylo pro mě daleko zajímavější pracovat přímo na staveništi. Pracoval jsem v divizi betonové mosty. Za dobu svého pobytu jsem navštívil tři různá staveniště. Vždy se jednalo o stavbu dálnice. První stavenište: M7/M70 - Letenye, asi 230 km JZ od Budapeště. Druhé staveniště: M0 - Budapest - Dálniční objezd Budapeště. Třetí staveniště: M5 - Kiskunfelegyhaza, asi 120 km J od Budapeště.
Ubytování jsem měl zajištěno od firmy v blízkosti staveniště. Jednalo se většinou o pronajmutý byt s veškerým příslušenstvím. Jeden týden jsem bydlel v hotelu se snídaní. Ubytování bylo vždy perfektní a já jsem se nikdy o nic nemusel starat. O vikendech, které jsem trávil v Budapesti, jsem bydlel na kolejích spolu s ostatními IAESTE trainee nulls. Tam byla úroveň ubytovaní velmi slabá, ale kvalita společenského života tuto nepříjemnost vysoce převážila. Dopravu na staveniště vždy zajištoval STRABAG a to formou formou domluvy s nějakým zaměstnancem který bydlel v Budapešti.
Na staveništi jsem byl něco jako asistent stavbyvedoucího. Samostatmé úkoly jsem neplnil, pouze jsem pomáhal stavbyvedoucímu co bylo právě třeba. Musím přiznat, že se částečně vyskytly jazykové problémy. Ne všichni stavbyvedoucí mluvili cizím jazykem. Cizím jazykem mluvil pouze velmi omezený počet zaměstnanců a ješte vetšinou německy, což sice nebyl problém pro mě, ale podle dokumentů o stáži byla požadována angličtina. Pracoval se mnou jeden řek a ten neměcky nemluvil a proto v práci v podstatě nemluvil vůbec.
Pracovních zkušeností jsem nabyl poměrně hodně a to zejména kvůli tomu, že jsem byl na třech různých staveništích, která byla pokaždé v jiné fázi, tudíž byly prováděny různé stavební práce. Kdybych měl být 6 tydnů na jednom místě tak bych se asi určitě začal nudit.

Město

Na popis Budapešti si netroufnu, to je asi lepší si přečíst průvodce. Samotná stavenište byla umístěna v blízkosti venkovských sídel, kde nebylo nic zvláště zajímavého. Stavba dálnice byla, zpravidla i pro místní obyvatele, to nejzajímavější co se v dané lokalitě dělo

Okolí (možnosti výletů ...)

IAESTE organizovalo řadu společných výletů, které byly velmi pěkné.

Firma

Firma

STRABAG - betonové mosty

Náplň práce

asistent stavbyvedoucího

Finanční ohodnocení (příjem, byl dostačující na místní poměry?)

21 000,- HUF/týden - skoro dostačující, podle rozsahu společenského života

Požadované jazykové znalosti

na pracovišti německy, jinak anglicky

Ubytování (cena, kým bylo zajištěno)

přes vikendy v Budapesti 1100 HUF / noc. Přes tyden - zajištoval Strabag zdarma.

Společenský život

Setkání se členy IAESTE (vyzvednutí na letišti, připravený program ...)

V Budapešti jsem bydlel asi se 30 dalšími IAESTE trainee nulls, takže o zábavu a kulturní a společenský život nebyla nouze.

Setkání s jinými zahraničními studenty

Nesetkal jsem se

Sport a kultura

Vše co k velkoměstu patří.

Možnosti stravování, speciality místní kuchyně

V místě ubytování v Budapesti byla velmi omezená možnost vaření, proto jsem se stravoval převážne studenou kuchyní (klobásky, salám a papriky). Někdy jsem jedli v restauracích. Maďarská strava je poměrne chutná, ale hodně tučná. Převládají jídla gulášovitého typu. Většina jídel jsou omáčky, nebo husté polévky.

Další informace

Možnost komunikace s ČR

Internet byl přístupný na kolejích zdarma, jinak vsechny možné komerční způsoby.

Doporučení pro další studenty, kteří pojedou na toto místo

Jazykový problém. Nečekat, že všichni zaměstnanci stavebních firem mluví cizími jazyky.

Co nezapomenout s sebou

Nějaké nádobí (hrnek, lžíci, nůž..)

Přínos praxe

Viz výše.

Spolupráce s IAESTE v dané zemi

Spolupráce s maďarským IAESTE byla velmi dobrá. Za celou dobu nebyly žádné problémy.

Zhodnocení zkušenosti s IAESTE

Pozitivní, hlavně z hlediska potkání nových lidí a poznání nových zvyků. Samozřejmým přínosem jsou i pracovní zkušenosti

Web studenta

--

Web firmy

www.strabag.hu

Další užitečné odkazy

--

Další autorův komentář

--

Fotogalerie


__N_ZPET__ Zpět na seznam zpráv

Partneři IAESTE Czech Republic

Generální partner
ŠKODA AUTO a.s.
Partneři Plus
Procter & Gamble - Rakona, s.r.o.
ČEZ a.s.
Konplan s.r.o.
Plzeňský Prazdroj, a. s.
Ricardo Prague s.r.o.
VALEO VÝMĚNÍKY TEPLA k.s.
Robert Bosch, spol. s r.o. České Budějovice
ŠKODA  Transportation
Accenture Central Europe B.V., organizační složka
ZF Engineering Plzeň s.r.o.
Partneři Standard
ČEPS, a.s.
ABB s.r.o.
Porsche Engineering Services, s.r.o.
MBtech Bohemia s.r.o.
Continental Automotive Czech Republic s.r.o.
CGI IT Czech Republic s.r.o.
E.ON Business Service Center Berlin GmbH
© 2017 IAESTE Czech Republic
YouTube  Facebook